angielski-lublin-cz2

Byłeś słuchaczem kilku szkół języka angielskiego w Lublinie. Uczysz się języka angielskiego od lat – nie jesteś zadowolony z postępów. Co jest nie tak? W zasadzie umiesz zbudować zdanie i próbujesz mówić, ale reakcja Twoich rozmówców jest dziwna. Czy żeby się nauczyć języka angielskiego trzeba mieć ponadprzeciętne zdolności czy może przeciwnie? Może należy zupełnie zrezygnować ze wszystkich reguł gramatycznych, nie zwracać uwagi na „błahostki” i wziąć byka za rogi tak jak w skeczu poniżej ?

Za każdym razem, gdy słyszę pytanie, jaki program do nauki angielskiego jest najlepszy, odpowiadam, że nauka w ten sposób nie ma sensu. W No Problem wiemy, jak ważny jest kontekst nauki. Jeśli chcesz się nauczyć mówienia po angielsku, musisz uczyć się go właśnie przez mówienie.

W przeciwnym razie możesz mieć świetnie opanowaną gramatykę, ale gdy ktoś zapyta Cię o drogę, nie będziesz w stanie udzielić naturalnej odpowiedzi. Staraj się uczyć w takich samych okolicznościach, w jakich będziesz wykorzystywać wiedzę. Duncan Godden i Alan Baddeley przeprowadzili badania, polegające na zapamiętywaniu różnych informacji w dziwnych miejscach, takich jak dno oceanu lub huśtawki.

Wyniki były zadziwiające – większość ludzi najlepiej odtwarza informacje w takich warunkach, w jakich zostały zapamiętane (czyli w takich w jakich przebiegała ich „nauka”). Na kontekst wpływa na przykład wystrój miejsca, w którym się uczysz, oświetlenie i odtwarzana muzyka, sposób prowadzenia zajęć oraz materiały których używasz. Mówiąc krótko – wielorakość bodźców.

No Problem to inna szkoła języka angielskiego. Tutaj nie uczysz się z nieaktualnych podręczników – sami przygotowujemy materiały na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń. Dopasowujemy je zarówno do wieku słuchaczy oraz ich zainteresowań. W no Problem nie ograniczamy się do jednej, dwóch czy kilku metod. Już dawno zauważyliśmy, że kluczem do skutecznego uczenia języka jest także rotacja metod i stałe ich doskonalenie.

Nauka angielskiego w No Problem to spotkania w małych czteroosobowych grupach. Stawiamy na skuteczność i szybkie opanowanie języka. Można szybko i na wczoraj. Mózg lubi zmiany bodźców i jeśli korzystasz z jednej metody zbyt długo, dochodzi do przyzwyczajenia. Z tego powodu rezygnujemy z utartych sposobów nauki języka angielskiego i urozmaicamy zajęcia. Eliminacja rutyny prowadzi do osiągania najlepszych efektów. Prosty przykład: gdy do tej pory uczyłeś się słówek na komputerze i zauważyłeś, że nie daje to efektu, spróbuj przenieść naukę na papier i odwrotnie.

Szukaj nowych bodźców, nauka języka to fascynująca podróż. Jeśli masz do zapamiętania trudny materiał, zmieniaj często kontekst. Naukowcy zauważyli, że jednorazowe nauczenie się dużej partii materiału na dzień przed egzaminem jest nieskuteczne dlatego, że nie pozwala nam na przyswojenie go sobie w odpowiednim kontekście. Z tego powodu, ucz się słówek regularnie, mniejszymi partiami.

W naszej lubelskiej szkole angielskiego, dokładamy wszelkich starań, aby proces nauki nie trwał kilka lat. Udało nam się go skrócić do 10 miesięcy. Naszym zdaniem, skuteczna nauka polega na częstych, ale niezbyt długich zajęciach, które pozwalają Ci budować biegłość w posługiwaniu się językiem. Wiele placówek językowych popełnia częsty błąd, polegający na zbyt długich zajęciach, które odbywają się rzadziej, a to prowadzi do zapominania materiału, który już przyswoiłeś.

Koncentrują się na rekrutacji jak największej liczby słuchaczy. My zwracamy uwagę na optymalizację procesu nauki tj. kiedy należy wrócić do starszego materiału i uzupełnić luki, które powstały z biegiem czasu.

Wyobraź sobie, że przedstawia Ci się ktoś, kogo do tej pory nie znałeś. Prawdopodobnie będziesz miał problem z zapamiętaniem jej imienia, ale jeśli usłyszysz je, gdy ta osoba będzie rozmawiała z kimś innym, skojarzysz je już w dwóch kontekstach. Jeśli zajrzysz teraz na jej profil na Facebook’u, imię utrwali Ci się jeszcze lepiej.

To samo dotyczy „dziwnych” imion. Po obejrzeniu filmu zapamiętasz że imię „Pippa” to po prostu Philippa. Podobnie jest ze słówkami, tym szybciej będziesz je zapamiętywał im bardziej wyrazisty kontekst zostanie użyty do ich zapamiętania. Powodzenia.

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj swój!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *